Nissan Motor Company

Todos os temas que não tenham directa ou indirectamente a ver com tt , aqui fala-se sobre tudo ......... mas com juizinho .
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Nissan Motor Company

Mensagem por terleira » 08 set 2007, 22:22

Uma vez que me ando a informar, partilho convosco!

http://www.aaa.asn.au/roadtests/reports/338.pdf

http://www.reconditioned-engines.co.uk/index.shtml

http://www.milneroffroad.com/index.html

Quando houverem novidades... partilho.
Abraço
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Mensagem por cristiano » 09 set 2007, 13:22

ganda motor.... 9,6 seg dos 0 aos 100 zauuu.... jipe a diesel lol... tas a pensar por esse no teu?
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Mensagem por terleira » 09 set 2007, 18:22

Ando a pensar no 4.2 ando... Agora, onde vou arranjar isso já não sei !

Vamos ver... :thumbsup:
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Mensagem por Vendaval R Pereira » 09 set 2007, 21:36

Será que a caixa do 2800 dá no 4200?
deve ser cá um maquinão :unibrow: [hum]
qual Cabstar qual quê [clap] [clap]
e deve cantar!!! :nod:

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Mensagem por Eduardo » 09 set 2007, 23:06

Boas

A caixa é diferente penso eu, tambem ha automática...., na europa já há bastantes modelos desses, contacta importadores de sucata que eles devem arranjar lá fora, podem é nem saber que têm um desses há frente....há um modelo que é o nissan safary, que é um GR longo de tecto alto, que só saiu com o motor que queres, há diesel ou a gazolina...

Pesquisa por "patrol GQ" ou "Nissan Safary" que encontras muita coisa sobre esses patroles.

podes ver aqui tambemhttp://www.outerlimits4x4.com/ na secção nissan os patroizes são quase todos 4.2 a gazol ou zolina...são 293 páginas com tópicos de TechTalk sobre nissan :eek: :eek: :eek:....

BoaSorTTe
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Mensagem por terleira » 10 set 2007, 12:06

Obrigado Eduardo.

A verdade é que em principio já esta orientado, Motor e Caixa(tem k ser) ;

Inglaterra deverá ser o pais de origem.

Depois tenho é de vender o meu motor e caixa... Logo vejo!

Agora, que é CANHÃO, é !!!!!! E será a Diesel. :thumbsup:
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Mensagem por terleira » 24 set 2007, 22:33

Marcas - Nissan
--------------------------------------------------------------------------------
As informações neste post foram retiradas do site Amigos de Japoneses.

Nissan

Owned by

Renault (France) - 36.8 %

Subsidiarias

Infiniti (Brand name)
Nissan Diesel (truck)


Location

Headquarters : Tokyo
Technical Center : Kanagawa
Proving ground : Hokkaido

7 assembly plants in Japan, including :
- Tochigi : Q45, Cedric, Leopard, Maxima
- Murayama : Laurel, Skyline, Presea, March, Cube
- Oppama : Maxima, Cefiro, Bluebird, Primera
- Kyushu : Sivia Sunny, Pulsar, Terrano
- Iwaki : engine
- Yokohama : engine
- Kurihama : engine
- Fuji : transmission

Main overseas plants :
Smyrna, Tennessee, USA : Sentra, Altima
Mexico : Sunny
Sunderland, UK : Micra, Primera
Barcelona, Spain : Safari, Serena, Terrano II

US R&D : Farmington Hills, Michigan
European R&D and studio :
UK : Cranfield (R&D and styling tweaks)
Belgium : Brussels (R&D and styling)
Germany : Geretsried (styling)

Breve história

A História da Nissan remonta a Kwaishinsha Co. , fábrica de automóveis criada por Masujiro Hashimoto, em Tóquio, em 1911. Hashimoto foi pioneiro na indústria automobilística do Japão no seu início e durante os primeiros anos de luta. Em 1914, um pequeno automóvel de passageiros foi concluído com base no seu próprio projeto e no ano seguinte, o carro fez a sua estreia no mercado sob o nome de Dat Car. É sabido que o nome DAT representa as primeiras letras dos nomes de família dos três patrocinadores principais de Hashimoto: Kenjiro Den, Rokuro Aoyama e Meitaro Takeuchi.

Jitsuyo Jidosha Co., Ltd., outro predecessor da Nissan, foi fundada em Osaka em 1919 para a fabricação de "three wheelers", projecto concebido por um engenheiro norte-americano. A empresa importou máquinas, ferramentas, componentes e materiais dos E.U.A. e assim revelou ser uma das mais modernas fábricas de automóveis. Kwaishinsha Co. e Jitsuyo Jidohsa Co. fundiram-se em 1926 para formar a Dat Jidosha Seizo Co., que, em 1931, se filiou à Tobata Casting.

Jidosha-Seizo-Kabushiki Kaisha ( "Automobile Manufacturing Co., Ltd.", em Inglês) estabeleceu-se em 1933, assumindo todas as operações para a fabricação de Datsuns da divisão automóvel da Tobata Casting, e sua denominação social foi alterada para Nissan Motor Co . Ltd. em 1934. A companhia tinha planos para produzir cerca de 10.000 - 15.000 unidades por ano.

O primeiro Datsun automóvel de passageiros saiu da linha de montagem em Yokohama Plant em 1935. Durante a guerra, a Nissan fabricou camiões militares e motores para avião e barcos.

Apesar de o Yokohama Plant ter escapado a danos durante os ataques aéreos, mais de metade foi requisitado pelas forças de ocupação por cerca de dez anos após a guerra. Nissan também foi deficiente no início do período pós-guerra, pelo facto de que muitas concessionárias automoveis, anteriormente associadas com a rede Nissan, mudaram para o aumento da Toyota.

A Nissan retomou a produção de camiões em 1945 e automóveis de passageiros Datsun em 1947. Num movimento para recuperar o vácuo tecnológico dos anos de guerra, a Nissan concluiu um empate técnico com a fabricante de automóveis britânico Austin, em 1952, e produziu carros de Austin. A Nissan reconstruiu-se simultaneamente. The Bluebird e Cedric, foram lançados em 59 e 60, respectivamente. O Sunny de 1966 impulsionou o crescimento do mercado automóvel nacional de pequeno porte. Naquele ano, a fusão com a Prince Motor acrescentou o Skyline e o nome Glória à sua coleção.

Em 1969, a Nissan criou outro marco - o coupe 240Z nos E.U.A dominou o mercado com o seu visual bonito e bom desempenho. Começou a era coupe japonêsa e acabou por matar o mundo, uma vez que domina a indústria britânica de automóveis desportivos.

Com a Honda a atravessar uma crise energética em 1973, aumentou a exportação do Sunny para os E.U.A. . 4 anos mais tarde, uma fábrica no Reino Unido foi construída para produzir o Bluebird para o mercado europeu.

Na década de 90, a recessão interna atingiu a Nissan. Embora a fabrica Sunderland (Reino Unido) tea sido nomeada como a fábrica mais eficiente na Europa, a linha de produtos conservadora e modelos de sobreposição resultou em pesadas perdas. Em 1999, a equidade 36,8% dos carros Nissan e 22,5% da Nissan Diesel foi adquirida pela Renault. A independência acabou aqui.

Modelos famosos

240Z - o primeiro cupê japonês admirado pelo Ocidente
300ZX ('89) - um dos mais belos coupés japonês
Skyline GT-R (R32, R33, R34) - tecnologia, velocidade e movimentação, todas as marcas no valor total.
. In a move to recover from the technological vacuum of the wartime years, Nissan concluded a technical tie-up with British car maker Austin in 1952, and produced Austin’s cars. Nissan rebuilt itself simultaneously. The Bluebird and Cedric were launched in ’59 and ’60 respectively. The Sunny of 1966 drove the growth of the domestic small car market. That year, the merge with Prince Motor added the Skyline and Gloria name to its collection.

In 1969, Nissan posted another milestone - the 240Z coupe dominated the US market with its handsome look and good performance. It started the Japanese coupe era and eventually killed the once world-dominating British sports car industry.

Like Honda, the energy crisis in 1973 helped increasing export of the Sunny to the US. Then protectionism drove Nissan to established factory there in 1980. 4 years later, a plant in UK was built to produce the Bluebird for the European market.

In the 90s, domestic recession hit Nissan hard. Although the Sunderland (UK) plant was named as the most efficient plants in Europe, the conservative product line-up and overlapping models resulted in heavy loss. In 1999, 36.8% equity of Nissan cars and 22.5% of Nissan Diesel were acquired by Renault. The independence ended here.

Famous models

240Z - the first Japanese coupe admired by the Western
300ZX ('89) - one of the most beautiful Japanese coupes
Skyline GT-R (R32, R33, R34) - technology, speed and handling, all worth full marks.


http://www.nissan.co.jp

http://www.nissandriven.com

http://www.nissan.pt
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Mensagem por terleira » 24 set 2007, 22:33

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Mensagem por terleira » 24 set 2007, 22:35

Datas importantes da Datsun e Nissan


Aqui vão algumas datas importantes para quem tem curiosidade sobre a Datsun e a Nissan, que a pedido do Rviper transitei do Geral para este post:

1911
Masujiro Hashimoto, com o suporte financeiro de três investidores, Kenjiro Den, Rokuro Aoyma e Meitaro Takeuchi, funda a Kwaishinsha Motor Car Co. em Azabu-Hiroo, um bairro de Tóquio.

1914
A Kwaishinsha Motor Car Co. inicia a produção do Modelo 41, baptizado com o nome de DAT (lebre, em japonês), retirado das primeiras letras dos nomes dos financiadores: Den, Aoyma e Takeuchi. O Dat 41 era um carro simples e convencional, com um motor de dois cilindros e 10 cv.

1915
O Dat 41 inicia a sua carreira comercial com a venda das primeiras unidades.

1917
A Kwaishinsha Motor Car Co. é comprada pela sua própria rede de vendas, tornando-se na Dat Motor Vehicle Co. A nova empresa produziu a segunda geração de automóveis Dat, designados por Modelo 51.

1919
A Jitsuyo Jidosha Co. Ltd. é fundada em Osaka, com o objectivo de produzir um veículo de três rodas concebido pelo americano William R. Gorham.

1923
O ano do Grande Terramoto no Japão. A pequena indústria de veículos motorizados do país ficou bastante danificada e praticamente extinta, aliás como a maioria da indústria japonesa. A Dat encontrou uma nova vida no rescaldo do Grande Terramoto e rapidamente conseguiu aumentar a sua capacidade de produção.

1931
Agosto — A Dat introduz um novo modelo equipado com um motor de quatro cilindros. A sua concepção baseava-se na economia, fiabilidade e facilidade de utilização e o novo Dat integrava-se na classe dos mini-carros. Chamaram-lhe, por isso, Datson, do inglês Son, "o filho de Dat".

A Dat Jidosha Seizo Co. é absorvida pela Tobata Imono Co., a divisão automóvel da Tobata Casting Co., uma empresa fundada alguns anos antes por Yoshisuke Aikawa.

1932
O sufixo "Son" é alterado para "Sun" e nasce o nome Datsun.

1933
Dezembro — No dia 26 deste mês a Tobata Imono Co. funde-se com a Jidosha Seizo Kabushiki-Kaisha Co. (Manufactura de Automóveis, em japonês) e cria a Nihon Sangyo Co., uma companhia cujo propósito era produzir e distribuir os veículos e peças Datsun da Tobata Imono Co.

1934
Junho — No primeiro dia do mês nasce a Nissan. A Nihon Sangyo Co. muda o seu próprio nome para Nissan Motor Corporation, Ltd., designação que deriva da contracção das palavras NIhon e SANgyo. Yoshisuke Aikawa é nomeado para primeiro Presidente da companhia.

Ainda neste ano são exportadas as primeiras unidades Datsun, para a Ásia e América do Sul e Central, num total de 44 automóveis.

1935
Abril — Produzido o primeiro Datsun na nova fábrica da Nissan em Yokohama.

Maio — É escolhido o logótipo da marca.

1936
A Nissan compra as instalações e planos de construção de veículos de passageiros e camiões da Graham-Paige Motors Corp. USA.

1937
A Nissan produz o seu 10.000º veículo, saído da linha de montagem da fábrica de Yokohama.

1943
Agosto — A nova fábrica de Yoshiwara é acabada.

Outubro — Inicia-se a produção em Yoshiwara.

Dezembro — Com o eclodir da II Grande Guerra a Nissan é forçada a parar a produção de automóveis e começa a construir aviões na fábrica de Yoshiwara

1944
Setembro — A companhia muda o seu nome para Nissan Heavy Industries Ltd.

1945
Novembro — O primeiro automóvel produzido pós-guerra sai da linha de produção

1947
A Nissan desenvolve e constrói o seu primeiro veículo eléctrico, o Tama, fruto do programa governamental de desenvolvimento de fontes energéticas alternativas.

1949
Agosto — A empresa volta a adoptar a designação de Nissan Motor Company Ltd.

1950
Maio — A Nissan Motor Co. adquire uma participação na Minsei Diesel Motor Co., empresa que se viria a tornar na actual Nissan Diesel Motor Co.

1951
Nasce o primeiro Nissan Patrol, fruto da necessidade do exército japonês de dispor de um veículo todo-o-terreno, potente e ágil, com tracção às quatro rodas.

1952
Dezembro — A companhia estabelece um acordo com a britânica Austin Motor Co. Ltd. para a produção no Japão de veículos Austin sob licença. Inicia-se uma greve dos trabalhadores das fábricas da Nissan que durará dois anos. Este longo período de inactividade quase leva a empresa à bancarrota.

1953
A Nissan inicia pesquisas sobre foguetões, desenvolvendo tecnologias próprias que, mais tarde, viriam a ser integradas nos seus veículos automóveis. Inicia-se a comercialização pela Nissan do Austin A-40.

1957
Agosto — Inicia-se a produção de empilhadores Nissan.

1958
Junho — Os veículos Datsun despertam a atenção dos visitantes do "Los Angeles Imported Car Show". São firmados contratos de concessão em Los Angeles e Nova Iorque, dando-se assim início às exportações para os Estados Unidos.

Setembro — A Datsun conquista o 1º e 4º lugares no "Australia Mobilgas Trial"

1959
Março — Inicia-se a produção na primeira fábrica em solo estrangeiro da companhia, através de um acordo com a Yulon Motor Co., na Formosa.

1960
Março — O acordo com a Austin Motor expira.

Setembro — Fundada a Nissan Motor Corporation nos Estados Unidos, com sede em Los Angeles.

1961
Setembro — Fundada a Nissan Mexicana, SA.

1962
Março — A fábrica de Oppama é acabada.

1965
Maio — A fábrica de Zama está pronta.

1966
Exportado o primeiro automóvel para a Europa, com destino à Noruega.

Maio — Fundada a Nissan Motor Co. (Australia) Pty. Ltd.

Julho — A Nissan Mexicana, SA. inicia a produção de veículos.

Agosto — A Nissan Motor Corporation Ltd. funde-se com a japonesa Prince Motors Ltd. e lança o Nissan Prince Royal, o primeiro carro japonês de prestígio a ser utilizado pela família imperial japonesa. Os conhecidos modelos Skyline e Gloria passam assim a fazer parte da gama Nissan.

1967
A Nissan lança o Fairlady 2000, o precursor de uma linhagem de superdesportivos que se viriam a notabilizar sob a designação "Z".

1968
Janeiro — A sede da Nissan Motor Corporation Ltd. muda-se para o novo edifício da companhia em Ginza, Tóquio.

Julho — Iniciam-se as vendas em Portugal, já com o Entreposto Comercial como distribuidor oficial da marca para o nosso País. Neste ano, foram vendidos 160 veículos em Portugal: 60 Sunny 1.0 de 4 portas, 22 Cedric 2.0 (gasolina), 50 Cedric 2.2 (Diesel) e 28 Caball de roda simples.

1970
Fevereiro — O primeiro satélite japonês, o OHSUMI, é lançado pelo foguetão Lambda 4S-5. A Nissan desenvolveu e fabricou os motores do foguetão e a plataforma de lançamento.

Março — A Nissan inicia o desenvolvimento de motores marítimos.

1971
Março — A construção da fábrica de Tochigi é finalizada.

1972
Setembro — A produção doméstica acumulada ultrapassa os 10 milhões de veículos.

1974
Abril — A Fundação Nissan para a Ciência é inaugurada.

1975
Junho — As vendas acumuladas no mercado japonês ultrapassam 10 milhões de unidades.

1976
O sucesso internacional da Nissan leva-a a alcançar o primeiro lugar do mundo em exportações. A empresa detém a sua própria frota de navios de transporte.

1977
Junho — A nova fábrica de Kyushu começa a funcionar em pleno.

Julho — A produção acumulada da Nissan ultrapassa os 20 milhões de veículos.

1979
Abril — Inaugurado nos EUA o Centro Internacional de "Design" Nissan, NDI - Nissan Design International, Inc.

1980
Janeiro - A Nissan adquire uma participação na Motor Ibérica, em Barcelona, estabelecendo assim a sua primeira fábrica em solo europeu, a NMISA - Nissan Motor Ibérica, SA

Janeiro - As exportações acumuladas ultrapassam os 10 milhões de unidades.

Julho - Fundada a Nissan Motor Manufacturing Corporation USA (NMMC).

1981
Julho - Estabelecido um novo programa de identidade corporativa. O nome Nissan passará a ser utilizado em todos os novos produtos produzidos pela Nissan Motor Co., sendo abolida a designação Datsun.

Agosto - A produção acumulada ultrapassa os 30 milhões de veículos.

1982
Abril - A Nissan regista a quarta vitória consecutiva no Rali Safari, com o potente Datsun 240Z, o desportivo japonês mais conceituado de sempre.

Dezembro - O novo logótipo da marca, tal como o conhecemos hoje, é dado a conhecer.

1983
Janeiro - A Nissan Motor Ibérica SA produz o primeiro veículo Nissan na Europa: um Patrol.

1984
Abril - Fundada a Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd.

Maio - As vendas domésticas ultrapassam 20 milhões de unidades.

1985
Agosto - A produção acumulada da Nissan alcança os 40 milhões de unidades.

1986
Julho — A NMUK - Nissan Motor Manufacturing (UK), em Sunderland, inicia a produção do Bluebird.

Dezembro — Divulgada a nova filosofia e princípios da companhia.

1987
Abril — As exportações atingem 20 milhões de unidades.

1988
Junho — O primeiro NETC - Nissan Technology Centre europeu é estabelecido no Reino Unido.

1989
Abril — Nascem em Amesterdão a NENV - Nissan Europe NV e o NDS - Nissan Distribution Service.

1990
A Nissan Motor Manufacturing UK produz o primeiro Primera em solo europeu, modelo que viria a conquistar numerosos prémios, nomeadamente o de Carro do Ano em diversos países, entre os quais Portugal.

Janeiro — Fundada a NNA - Nissan North America Inc.

Janeiro — A Nissan alcança os 50 milhões de unidades produzidas.

Abril — A Nissan Europe NV e a Nissan North America Inc. iniciam as suas operações. Estas empresas passaram a ser responsáveis, desde então, por todas as actividades da Nissan na Europa e na América do Norte, respectivamente, tornando-se nos quartéis-generais da Nissan em cada um destes continentes.

1991
Agosto — A Nissan Motor Manufacturing UK inicia a exportação do Primera 5 portas para o Japão.

1992
Agosto — A Nissan Motor Manufacturing UK inicia a produção do Micra (March, no Japão).

Outubro — As vendas acumuladas no mercado japonês alcançam os 30 milhões de veículos.

Outubro — Fim da produção na Nissan Motor Manufacturing Co. (Australia).

Novembro — Fundado o NDE - Nissan Design Europe GmBH, em Munique.

1993
O Nissan Micra, produzido na NMUK, em Sunderland (Reino Unido) torna-se no primeiro e único até hoje, automóvel japonês a ser distinguido com o troféu Carro do Ano Internacional.

Fevereiro — A Nissan Motor Ibérica SA inicia a produção de um novo todo-o-terreno Nissan, o Terrano II.

Março — A Nissan e a Zhengzhou Light Truck Factory formam uma joint-venture, a Zhengzhou Nissan Automobile Co., para a produção de veículos comerciais na China.

Março — A Nissan anuncia o seu Programa de Defesa do Ambiente.

1994
Janeiro — Inicio da produção na nova fábrica de Iwaki.

Abril — A Nissan Motor Ibérica SA inicia as exportações do Terrano II, sob a designação de Mistral, para o Japão.

Abril — A Nissan conclui um acordo técnico e de licença com a Samsung Heavy Industries Co. Ltd. (Coreia), para o fabrico de automóveis de passageiros. Junho — A Nissan Motor (China) Ltd. é fundada em Hong-Kong

Junho — Fundada a Nissan Midle East FZE, que passa a ser responsável por todas as actividades da Nissan no Médio Oriente, tornando-se no quartel-general da marca na sua zona de influência.

Junho — A Nissan Motor (China) Ltd. é fundada em Hong-Kong

Dezembro — A produção doméstica acumulada ultrapassa a barreira dos 60 milhões de veículos.

Dezembro — A Nissan estabelece um acordo de transferência de know-how e produção com a Nanjing Auto Works, China.

1995
Janeiro — A produção acumulada da Nissan Motor Manufacturing UK ultrapassa um milhão de unidades.

Março — Fim da produção na fábrica de Zama.

Março — Fundada a Samsung Motors Inc.

Maio — A Nissan Motor Manufacturing UK inicia as exportações do Micra para a Austrália.

Junho — A Nissan formula o seu Plano Global de Reforma.

Novembro — As instalações da Nissan Motor Co. Ltd. Coreia são inauguradas.

1996
Outubro — A produção acumulada das fábricas Nissan fora do Japão ultrapassam a fasquia dos 10 milhões de unidades.

1997
Fevereiro — A Nissan inicia pela primeira vez a comercialização de um veículo eléctrico, o Prairie Joy EV, destinado ao mercado japonês.

Maio — A Nissan desenvolve um veículo eléctrico híbrido, o HEV - Hybrid Electric Vehicle, dotado de grande versatilidade.

1998
O Entreposto Comercial é eleito "The Most Valuable Player", um prémio que o reconhce como melhor distribuidor do ano na Europa.

A Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) é reconhecida como a fábrica mais produtiva da Europa e uma das melhores do Mundo pelo EIU (European Intelligence Unit)

A Nissan regista um lucro de 55 milhões de euros na Europa

O Novo Terrano II estreia-se no mercado europeu

1999
Março — A história da marca regista um momento decisivo com a assinatura de uma Aliança Estratégica com a Renault no dia 27 desse mês. Visando o fortalecimento de ambas as marcas, esta aliança constituiu o quarto construtor mundial da actualidade e abre novas perspectivas de crescimento quer para a Nissan, quer para a sua parceira Renault.

O milionésimo Primera é vendido na Europa

O milionésimo Micra é produzido na Europa

2000
A fábrica Nissan de Sunderland (NMUK) produz o primeiro Almera construído em solo europeu. Este novo modelo junta-se assim ao Primera e ao Micra. Um novo motor diesel de injecção directa começa a ser produzido na fábrica de Nissan de Cuatro Vientos, Madrid.

A Nissan inicia a produção de mais um modelo na sua fábrica de Barcelona, o Almera Tino, um monovolume do segmento C.
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Mensagem por terleira » 24 set 2007, 22:36

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Mensagem por cristiano » 25 set 2007, 07:51

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
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Mensagem por José M Barateiro » 25 set 2007, 08:09

[clap] [clap] [clap] [clap]
:thumbsup: :thumbsup:

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Mensagem por Filipe Loureiro » 25 set 2007, 08:25

Em prol da comunidade [clap]

Belo post :thumbsup:

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Mensagem por filipecruz » 25 set 2007, 09:48

muita fixe [clap] [clap] [clap]
até aparece o 120y a minha primeira makina... enfim velhos tempos

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Mensagem por terleira » 26 set 2007, 14:48

Filipe (rd28t) Escreveu:Em prol da comunidade [clap]



:thumbsup:
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Mensagem por Oscar » 26 set 2007, 16:55

Bem esgalhado,

Mas engraçado

Os patrois e toyotas eram muito parecidos na epoca inicial de vida deles, bem como outras maquinas TT antigas
Abraços
Oscar
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Mensagem por Paulo Lança » 26 set 2007, 22:27

Ganda pesquisa terleira :nod: excelente [clap]

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Mensagem por Eduardo » 27 set 2007, 10:49

Boas

Isto dava um tópico tipo "Historial da Nissan" ou algo do genero

Muito bem, boa pesquisa [wink]

Abraço
BoaSorTTe
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Mensagem por JOÃO TOMENO » 27 set 2007, 18:32

terleira,excelente [clap]

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Mensagem por tuaregue » 27 set 2007, 18:42

espectáculo!!! :eek: :thumbsup:
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Mensagem por terleira » 27 set 2007, 21:58

http://www.nipponclassiccars.org/lijst/home.php

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Nissan History 1911 - 1982

The true ancestor of the modern Nissan Motor Company, the Kaishinsha Jidosha Kojo company was founded by an American trained engineer by the name of Masujiro Hashimoto way back in 1911 in Tokyo’s Azaboo-Hiroo district. Hasimoto's dream of manufacturing motor cars was initially brought to fruition with the procurement of a british built machine made by Swift of Coventy, upon whose chassis the first prototype was constructed. His first effort of 1912 was something of a failure but in March 1914 the company's first proper car appeared, know as the the Type 31. The car was displayed at the Taisho Exposition that year in Ueno Park and was awarded a gold medal. The Type 31 was fitted with a 2000cc four cylinder engine and could carry five people. Hashimoto had found three business partners to help fund the venture and produce this car commercially. Kenjiro Den had initially helped Hashimoto to start the company and Rokuro Aoyama was a childhood friend. Both contributed money to help create the first car as did Meitaro Takeuchi, a cousin of the former Prime Minister, Yoshida. The initials of the three surnames, Den, Aoyama and Takeuchi were used to give the new car it's name ...DAT. The name DAT also was transcribed in Japanese as "Datto", which translated as "a hare in flight" or "running hare" which led to a stylised hare being used as a bonnet mascot well into the 1930's. This DAT began it’s production life in 1916 and became known as a Type 41. this was a five seater sedan powered by a 15hp, 2300cc four cylinder engine. Virtually all components of these cars were made in Japan with the exception of the wheels and tyres and the magnetos. These cars were hand made and thus production rates were extremely slow making them quite a luxury in Japan. In truth there was no great demand for cars at that time due to the very poor nature of Japan's roads and the public transport was perfectly adequate for most people’s needs. In fact, the road system was so poor that cars were generally confined to the major city areas. It was not long before Kwaishinsha company was facing great financial problems and was bought out by it’s own sales agency in 1917. Production of the Type 41 continued under the new company name of Datto Jidosha Seizo KK. Then in 1918 the Japanese army realised the importance of road transport from its experiences in the First World War and offered subsidies to companies prepared to produce trucks for military use. Seizing the opportunity, the DAT Company converted its DAT model and improved was available in a couple of different body styles, however production was suddenly interrupted by the giant earthquake of that year. The earthquake was truly massive and not only killed thousands of people but severely damaged Japans infrastructure including both road and more importantly at that time, the rail network. Japan relied heavily on it's railways and their destruction led to a huge rise in demand for motor vehicles.

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In 1925 The Kwaishinsha Company merged with the Jitsuyo Jidosha company to form the DAT Jidosha Seizo Company. Jitsuyo Jidosha, another motor industry pioneer in Japan, had started in 1919 and initially manufactured three wheeled vehicles designed by William R. Gorham. Later it was to produce a four wheeled light car known as the Lila. William R. Gorham was an American, originally from San Fransisco. He a highly talented engineer with an instinctive understanding of all things mechanical. At the tender age of 12 he had owned and drove a Steam car bought for him by his father, and by the age of 16 he had built his own small car complete with an engine he himself had designed! By 23 he had established the Gorham Engineering Company (GECO) in Oakland, california for the manufacture of engines and fire pumps. In 1918 at the age of 30 he had gone to Japan with the intention of starting the manufacture of Aircraft but with the end of the 1st world war, demand for aircraft had died. Naturally, with such prodigeuos talent it was not long before Gorham found himself new challenges in Japan. His thoughts turned to the possibilities of building trucks and motorised Jinrikisha (Man pulled carts). Gorham built his first three wheeled motor car for his diabled associate Yumindo Kushibiki, who had helped Gorham stage many aircraft dispays when he first arrived in japan. It wasn't long before Okaska firm, Jitsuyo Jidosha had not only purchased the rights to build Gorhams three wheel car but also hired him as an engineer. When Jitsuyo Jidosha fell on hard times he went to work for a new company by the name of Tobata casting where he was to encounter the future first president of Nissan Yoshisuki Aikawa (also known as Gisuke Ayukawa).

After the 1925 merger, the new company based in Osaka continued to produce the Type 41 and a Jitsuyo Jidosha model, the Lila. The company name was changed again to the DAT Automobile Manufacturing Company. DAT finally won a subsidy from the government for its truck production in 1929 and in 1930 a new model, the Type 91 was introduced. The following year the company was absorbed into the Tobata Imono Company, a large industrial business to form Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha ("Automobile Manufacturing Company Limited." in English). Tobata Imono’s president, Yoshisuke Ayukawa wanted to mass-produce cars to compete with American imported cars. Takashi Doto became chief designer in place of Hashimoto and Ayukawa's dream became reality when Doto produced a new small car, the Type 10. The car was named Datson, which literally meant "son of DAT" This name was changed to Datsun, because “son” sounded like the Japanese word for "ruin" or "loss" ...which not the best name to give to a new car! Production of the new Datsun began in 1932 with three body styles, roadster, tourer and sedan. This model was equipped with a 495cc engine that produced 10hp, giving them a top speed of 35mph! (56km/h). The first Datsun had arrived!

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Mensagem por terleira » 27 set 2007, 22:01

On the 1st of June 1934 the company changed its name once again, but this time it was permanent. The company joined forces with Nihon Sangyo, another automobile manufacturer and the Nissan Motor Company was founded. The name Nissan, incidentally was taken from the first parts of the name Nihon Sangyo. The new Nissan and Datsun logo was made from a red circle symbolizing the rising sun and success on a blue background symbolising the sky and sincerity. Yoshuki Aikawa was to be the first President of Nissan.

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The early thirties saw annual changes to the Datsun. Most were cosmetic as technically the cars still used worm drive axles, side valve four cylinder engines and beam front axles. The first new car to be produced under the name of Nissan was the Type 70 of 1936. Nissan had struck a deal with the ailing Graham-Paige Motor Company from America and had purchased the plans and tooling to produce one of their old cars from 1935. (this may have been called the model 8) The Type 70 was available as a luxury six cylinder sedan or open topped tourer.

An interesting diversion came in the mid thirties with what must have been Datsuns first foray into the field of motor sport with the NL series race cars, one of which featured a double overhead cam engine. These tiny race cars proved successful and one won the Japan Motor Vehicle competition run at the Tamagawa race circuit in 1936.

Nissan's Yokohama plant production reached 10,000 (all Japanese built) cars in 1937. An incredible achievement when you consider that this meant production had increased ten-fold within three years. By the end of the thirties Nissan employed 3,785 people, a figure which had doubled from the previous year such was their rapid expansion.

Between 1937 and 1941, the war between Japan and China led the Japanese government to buy as many as forty thousand vehicles a year from Nissan. The extra business was welcome and Nissan found they were able to expand their factory. As the second world war approached production of passenger cars slowed and almost stopped entirely when the Japanese Government started to give subsidies to companies producing trucks for military use. Eventually the Japanese government would entirely ban the production of passenger cars during the war. Nissan produced both heavy and light trucks for the war effort as well as constructing a new factory at Yoshiwara for the manufacture of aircraft engines. During World War two Nissan's heavy truck manufacture concentrated on the model 80, and later in 1941 the 180, both of which were well built and very rugged although a little underpowered for their size. Nissan also produced buses after the war based on the model 80 truck that could run on charcoal, for use in Japan while fuel was in short supply. The war had a devastating effect on Japan and it's motor manufacturers. Even though Nissan's Yokahama plant had escaped destruction during the wartime air raids it wasn't until 1948 that passenger car production resumed and even then most production was at the Yoshiwara plant. For nearly ten years after the war over half of the Yokahama plant was in use by occupying forces, preventing a return to mass production there.

Nissan brought out new models through this period but most were very dated and there were no real technical advances with the possible exception of the four wheel drive Nissan Patrol. The Japanese army had requested an off road vehicle and Nissan launched a research program to develop such a vehicle. The end result of which was the Patrol, a four wheel drive off road vehicle, very similar in appearance to the American Willys Jeep used by the United Sates Army during the war. In 1951 the Bank of Japan gave Nissan financial assistance to aid their post war recovery which gave them the capital to get the Patrol into production as well as improve working conditions and renew some parts of the plants. The Patrol was another huge success and was even used by the Japanese Ministry of Security and by numerous Fire Brigades.

Nissans first proper sports car, the Datsun DC-3, was launched in 1952. The DC-3 looked like something from the thirties rather than the fifties as did the similar looking 5147 pickup truck which was available at the same time. There was unrest at the factory in the early fifties. The workers took part in a one hundred day strike in 1953 that almost brought down the company. Fortunately a resolution was achieved, such that the relations between management and workers has remained pretty harmonious ever since. The strike gave birth to the All Nissan Motor Workers Union and a philosophy of mutual trust between both management and workers.

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Mensagem por terleira » 27 set 2007, 22:05

t was around this time that Nissan took an important step that was to be a big help in their post war recovery. They signed a deal with Austin of England to produce the Austin A40 Somerset under licence in Japan using CKD kits shipped from England. These were sold alongside Nissans other post war models, most of which were still mechanically somewhat pre-war. The Austin A40 was followed by the A50 Cambridge in 1955. By the end of the A50's production it was being built almost entirely from Japanese made parts. This gave Nissan valuable time and experience with which to design their own new car, the Datsun 110 or Convar as it was named. This was entirely Nissan's own design and led to the similar looking 210 models that were to form the basis of Nissan's export drive from 1958 onwards.

Nissan provided capital along with Minsei Diesel engineering in 1955 to form the Nissan-Minsei Diesel Sales Company to encourage growth of their diesel truck market. Nissans large model 380 truck had previously been built as a Minsei TS22 in the early fifties but was fitted with Minsei’s own diesel engine in place of the Mitsubishi unit that Nissan used at the time.

Between 1955 and 1957 the Japanese economy went through a boom period, spurred on by the lifting of American restrictions imposed after the war. This allowed for rapid industrial expansion and opened the way for the beginning of worldwide exports. Katsuji Kawamata became the new President of Nissan in 1957 replacing Genshichi Asahara.

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An event that truly brought the Datsun name to the for-front was the 1958 Mobilgas Round Australia Trial. This event covered some 10,000 miles mostly on unmade dirt roads through some pretty harsh terrain. Yutaka Katayama heard of the event and suggested to the Nissan executive that they enter it as it could help to prove the Datsuns reliability and durability. It was agreed and two Datsun 210's along with Katayama and four drivers went off to Australia. The result couldn't have been better, as Datsun won the under 1000cc class despite colliding with a wallaby! This was Nissan's first international sporting success and was to be the first of many.
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Mensagem por terleira » 27 set 2007, 22:09

By 1959 Takashi Ishihara was the new President and the first exports had made their way to the all important American market. The 210, although a little small by American standards was a ruggedly built little car and it did find a few buyers. The most significant new car came the following year, the Datsun 310 Bluebird. It was launched in July 1959 at the Prince of Takanawa Hotel in Tokyo in front of two thousand representatives from all over the world. It was a success right from the start, in fact Nissan couldn't keep up with the demand in the first few months. The 310 was a much better car, especially for the US market as it not only had a more powerful engine but it had a bigger body and the styling was much more in keeping with small European cars of the day. The 310 found it's way to some European countries too including Norway and Greece. Alongside the 310 was the 320, a small utility vehicle. There had been small trucks before with the 220 models but the 320 provided a really useful and rugged small truck, one which sold well in America, where small pickup trucks at that time were not common. The 310 was replaced by the Pininfarina styled 410 in 1963 and quickly became the biggest selling car in Japan. Nissan sold 50,000 in the first six months in Japan alone.

Nissan also began its first overseas manufacturing in 1959 with the assembly of Datsuns in Taiwan by the Yulon Motor Company. These Datsuns were actually badged as Yulons (or Yue Loong) and sold with new model numbers. In 1960 Nissan Motor Company in USA was formed to market and distribute cars there and then in 1961 Nissan Mexicana, S.A. de C.V. was created to manufacture Datsuns in Mexico. In 1964 the Canadian Nissan distributor was set up and in 1966 the same in Australia. Later a similar production facility to Mexico was established in Peru.

Nissan also launched it's new luxury car in 1960, the Nissan Cedric. The Cedric was an unusual combination of luxury with economy and at first features a rather small 1500cc engine, later enlarged to 1900cc. The Cedric was exported in very small numbers to America (approximately 19 G31 models were sold) and a few other countries but it was in Japan were it excelled. It's rather odd name was chosen by Nissan's President at the time, Katsuji Kawamata. It comes from the character in the book "Little Lord Fauntleroy" and was chosen due to it's association with the United Kingdom in respect for their assistance in producing Austin cars, thus allowing Nissan to develop the technical skills to produce their own cars.

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Nissan was rewarded for it's efforts by receiving the annual Demming Prize for engineering excellence in 1960. They were the first Japanese company to have done so. Nissan was prepared for its impending expansion with exports climbing ever higher. In 1962 they built a new state-of-the-art production line at Oppama and launched the SP310 Datsun Fairlady roadster, a well equipped, sporty convertible which was very successful in America. The SP310 replaced the previous SP211 Fairlady models which had not been a tremendous success due to their relatively small engines. In 1965 another high tech plant was opened at Zama which specialized in truck production. This plant was highly automated and for the first time parts were computerised for the purpose of gathering quality control information. The year also saw the launch of Nissans most luxurious car ever, the V8 powered Nissan President.

Yutaka Katayama became Nissan USA's new President in 1965 and remained so for the next ten years. Katayama was instrumental in the success of Nissan USA in the early days with his blend of excellent business sense and hard work.

1966 was a landmark year for Nissan. They combined with the Prince Motor Company who had an impressive model line up and a history of engineering excellence and sophisticated cars. Nissan adopted two of Prince Motors car's to their own line-up. These were the Skyline and the Gloria. Prince brought new technical and design skills to Nissan that is reflected in the cars produced after the merger such as the C30, 510 and E10 models.

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Mensagem por terleira » 27 set 2007, 22:12

1966 was also the year that the very first Datsun Sunny arrived. The B10 model was a simple but well engineered car that was received well in both home and export markets. It provided just the right combination of comfort, performance and economy for a small car and in Japan heralded the beginning of what was to be known as the "my car" era, a time when everybody could have their own personal car. The name "Sunny" was actually chosen by the general public after Nissan ran newspaper ads inviting people to name the new model to be launched soon. Nissan received nearly eight and a half million reply postcards in a month! The name Sunny was finally chosen because it fitted the cars image of "bright, lively and youthful". Nissan motor sport success continued with a top placings (5th and 6th) for a pair of 411 Bluebirds in the 1966 East African Safari Rally, the toughest rally in the world. Similar results came in 1967 and 1968 with the 130 Cedric's when only seven cars finished out of ninety three starters (the Cedric came 7th).

In 1967 the 510 arrived. This was probably one of the best cars Nissan ever produced. While relatively orthodox in it's styling and general concept it, much like the B10 provided the perfect blend of performance, economy and comfort ...and all for a bargain price. The 510 was an instant success in both the USA and Australia and to a lesser degree in Europe, although it has to be said, that in Europe there was a higher number similar cars in competition with the 510. Exports had reached such a level by this time that in 1967 a wharf was built at Hommoku port just for Nissan’s export vehicles. In 1968 the C30 further improved on the 510 and B10 with its rack and pinion steering and cross flow OHC engine. These three Datsuns along with the 130 Cedric heralded the beginning of Datsun imports into the United Kingdom in 1968.

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Datsun came closer to the top of the leader board again in the East African Safari Rally with a 510 finishing 3rd overall and Datsuns taking six of the top thirteen places. Victory was not far away.

Nissan's Fairlady models, which had been about since the fifties, took a dramatic new direction in 1969 with the arrival of the Fairlady 240Z. Up until the Z the Fairlady had always been a convertible but now it had not only an elegant fixed head body but a powerful six cylinder engine as well as fully independent suspension. The Z was a massive success and went on to become the biggest selling sports car of all time. Another first for Nissan came in 1970 with the introduction of their first front wheel drive production car, the Datsun Cherry E10 or 100A as it was know in some markets. The E10 combined the 988cc “A” series engine from the B10 mounted transversely over the transmission in a similar style to BMC's Mini of 1959, the main difference being that on the Datsun the engine and transmission didn't share the same oil. The E10 was an immediate success in Europe where cars of this type were already popular.

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